Magazín o skvelom jedle, víne a cestovaní

Úspešný hotel na konci Slovenska

Zelenú Lagúnu pri Domaši objavili našinci a do reštaurácie sa snažia sa pritiahnuť aj miestnych

Z východného Slovenska ľudia vždy odchádzali za prácou a keď prišla nejaká kríza, odchody sa ešte zintenzívnili. Prevádzkovať v týchto podmienkach 4-hviezdičkový hotel so službami, ktoré tento štandard vyžaduje, je v tu preto komplikovanejšie, ako kdekoľvek inde.

Hotelu, ktorému sa to napriek všetkým ťažkostiam, spôsobených najmä druhou vlnou pandémie koronavírusom a niekoľkomesačným lockdownom darí, je Zelená Lagúna pri Domaši. Kým hotely v niektorých častiach Slovenska najmä júl nepovažovali za veľmi vydarený, pretože časť Slovenska bola na dovolenkách v zahraničí, v Zelenej Lagúne mali problém, ktorý by im inde závideli: mali hostí na „čakačke“. Už pred letom mali 80 percent kapacít na prázdniny vypredaných. A to keď sem idete prvá krát máte pocit, že idete na koniec sveta, alebo tam, kde, ako sa hovorí „líšky dávajú dobrú noc“.

 „Celé prázdniny sme mali prakticky všetky izby obsadené. Na jednu noc sme rezervácie ani nebrali, na dve noci výnimočne, ak sme potrebovali niektorú izbu doobsadiť. Ale mali sme tu aj hostí, ktorí tu strávili 11 nocí,“ hovorí riaditeľka Silvia Manduľáková.

Kým pred pandémiou mali hostí prakticky z celého sveta, teraz hotel zapĺňajú takmer len Slováci. Okresy, odkiaľ ich hostia pochádzajú, sa začínajú Zvolenom a pokračujú ďalej smerom na východ. Počas našej návštevy v posledný augustový víkend,  boli však na hotelovou parkovisku aj autá s bratislavskými poznávacími značkami a dokonca aj dve české, Hoci počasie bolo v tom čase dlhší čas všelijaké, len nie dobré, hotel bol plný.

Odchody do zahraničia nahradili príchody

Ani Zelenej lagúne sa nevyhli počas druhého lockdownu odchody zamestnancov. Riaditeľka hovorí, že sa snažili si všetkých udržať, lebo získať v týchto končinách ľudí, ktorí spĺňajú alebo dokážu spĺňať požiadavky 4-hviezdičkového hotela, nie je jednoduché. Napriek snahe sa im to nie vždy podarilo. Odchádzali najmä ľudia zo servisu. „Nemôžem im to mať za zlé. Lebo hoci ich platíme férovo a platíme aj všetky odvody, takže keď boli doma, dostávali 80 percent zo svojho normálneho platu, predsa len u ľudí zo servisu bol rozdiel v tom, čo dostali keď boli doma a čo zarobili počas prevádzky, dosť veľký. Čašníci majú nižšie platy ako kuchári, a keď boli doma, prišli okrem príplatkov za víkendy aj o sprepitné , takže ten rozdiel v príjme bol u nich citeľný,“ konštatuje. Tak im napríklad odišiel človek so someliérskymi skúškami robiť na stavbu v Anglicku.

Na druhej strane  – niekoľko ľudí do zahraničia odišlo, iní sa z neho kvôli korone vrátili domov a už zostali. Tí doplnili voľné pracovné pozície. Vekový priemer zamestnancov Zelenej lagúny sa tak po druhom lockdowne dokonca zvýšil.

Brunch ako lákadlo

Hostia v prázdninových hoteloch si pobyty kupujú s polopenziou, čo znamená, že hotelové reštaurácie sa plnia ráno a večer, cez deň sú prázdne. Pretože prilákať na obed miestnych, nie je vôbec jednoduché. V

Zelenej lagúne sa aj toto v lete darilo. Veľký úspech mali víkendové brunche, ktoré si našli už svojich skalných priaznivcov. Vždy boli na nejakú tému a hotelu sa ich darilo vypredávať. „V drvivej väčšine k nám na ne chodili hostia z okolia, nie hoteloví hostia. Keď bolo pekne, spojili brunch s kúpaním a slnením na našej pláži a urobili si pekný deň,“ hovorí Silvia Manduľáková.

Kúpacia sezóna na Domaši sa síce už skončila, snahy hotela o prilákanie hostí do reštaurácie nie. Momentálne ponúkajú, opäť najmä klientele z blízkeho okolia 3-chodové menu s 2-hodinovým vstupom do wellness. Akúsi „minidovolenku“ počas týždňa, keďže ponuka platí od pondelka do štvrtka.

Odporúčame tiež...

Generic filters
Exact matches only
Search in excerpt
Search in title
Search in content