Gurmán sa distribuuje podobným spôsobom ako švajčiarsky Grande Table de Suisse alebo rakúsky Kulinarische Österreich, to znamená, že ho môžete dostať zadarmo formou darčeka vo všetkých reštauráciách a vinárstvach, ktoré sú v aktuálnom ročníku Gurmána. Ich zoznam nájdete na www.GurmannaSlovensku.sk. Ďalej ho dostávajú zahraničné ambasády na Slovensku, aby ho mohli dať svojim občanom, ktorí prichádzajú na Slovensko. Distribuuje ho aj SACR na všetkých renomovaných výstavách o cestovnom ruchu a gastronómii vo svete. Jediné miesto, kde sa dá kúpiť, je sieť kníhkupectiev Panta Rhei v limitovanom počte 800 kusov alebo na dobierku našou spoločnosťou. Takto sa každoročne distribuuje dohromady 15 000 kusov bedekra.
V žiadnom prípade si za recenzie nenechávame platiť, pretože všetci naši hodnotitelia vykonávajú tieto návštevy inkognito a na svoje vlastné náklady. Takže reštaurácia vopred nevie, že tam niekto príde, a ani počas návštevy sa to nedozvie. Naši hodnotitelia majú svoje čísla a iba ja viem, kto sa pod akým skrýva. Hodnotitelia sa ani navzájom nepoznajú. Ak nejaké hodnotenie pošleme danej reštaurácii, robí sa tak iba v prípadoch, keď bola oproti bežnej kvalite danej reštaurácie posledná návšteva veľmi zlá – a treba rázne požadovať nápravu. Naše hodnotenia sú neverejné, takže ich nikde nepublikujeme. Niečo podobné ako Michelin alebo GaultMillau.
Reštaurácia sa nevie dostať do Gurmána sama a ani si za to nevie zaplatiť, tak to jednoducho nefunguje. Reštaurácia musí mať minimálne štyri hodnotenia s konečným verdiktom hodnotiteľa: odporúčam do Gurmána, a to ešte dve z tých hodnotení musia byť od hodnotiteľov, ktorí sú z iného regiónu, ako je daná reštaurácia. Takže dostať sa medzi najlepších zas také jednoduché nie je. Niektorým reštauráciám to trvá aj dva až tri roky, pretože hodnotení možno majú viac, ale nie vždy kvalitné a nie od rôznych hodnotiteľov. Následne ich oslovíme a v spolupráci s nimi a s ich súhlasom vypracujeme prezentačnú dvojstranu, ktorú nafotí náš fotograf. Ten obehne celé Slovensko a jednotne nafotí všetky vybrané prevádzky. Text o jednotlivých reštauráciách odzrkadľuje hodnotenia našich odborných hodnotiteľov a má pozitívne pozývací charakter. Pretože tu už nám nejde o nejaké kritické poznámky − tie sú v hodnoteniach a prevádzkovatelia a šéfkuchári o nich vedia. Tu nám ide o to, aby sme vám povedali, prečo by ste mali navštíviť práve túto reštauráciu a čo našim hodnotiteľom najviac chutilo alebo čo ich zaujalo.
Ako sa reštaurácia do Gurmána dostane, tak aj môže z neho vypadnúť. Stačí na to v ďalšom roku od hodnotiteľa hodnotenie: neodporúčam.
Pre tieto všetky podmienky a svoj vlastný systém , je Gurmán na Slovensku jedinečný a iný ako ostatný gastronomický sprievodcovia.