Magazín o skvelom jedle, víne a cestovaní

Stará otázka: Čo je dôležitejšie pre úspech, jedlo, či servis?

Odpoveď známeho šéfkuchára možno prekvapí

Je to otázka, podobná tej, či bolo skôr vajce alebo sliepka, Je pre úspech reštaurácie dôležitejšie bezchybné jedlo alebo bezchybný servís?

Nemecký kuchár Christian Rach, ktorý pred rokmi získal hviezdičku od Michelina, ale známy je najmä pre svoje televízne programy a aj ako hodnotiteľ reštaurácií má odpoveď, ktorá možno prekvapí.

Podľa neho nie je kvalita jedla najdôležitejším faktorom pri určovaní, či bude reštaurácia úspešná alebo nie. Podľa neho je najdôležitejšia obsluha. Vnímavý hosť okamžite vycíti, či je úsmev čašníka úprimný.

Ak sa v reštaurácii cítite príjemne, bude sa jej dariť, hovorí Rach. Nezáleží na tom, či ide o “michelinku”, bežnú reštauráciu alebo krčmu.

Pri príjemnom servise ľudia podľa neho odpúšťajú, aj keď je jedlo priemerné, resp. nie je vynikajúce. A naopak, reštaurácia, ktorá ponúka zlý servis, ale skvelé jedlo, je stále horšia ako reštaurácia s výborným servisom a priemerným jedlom.

Odporúčame tiež...

Generic filters
Exact matches only
Search in excerpt
Search in title
Search in content